Skip to content

Hanging up is hard to do

Jag: Sitter du fortfarande i telefonkö? Fru: (Dovt muller som jag, i kombination med det faktum att hon sitter vid köksbordet med telefonen mot örat, tolkar som”ja”) Jag: Du måste ha suttit där i…vad? Typ tjugo minuter nu? Fru: (Tittar upp, pekar hotfullt på mig) Det här är d-i-t-t fel! Jag: Va? Fru: Såna som … Continued

Jag: Sitter du fortfarande i telefonkö?

Fru: (Dovt muller som jag, i kombination med det faktum att hon sitter vid köksbordet med telefonen mot örat, tolkar som”ja”)

Jag: Du måste ha suttit där i…vad? Typ tjugo minuter nu?

Fru: (Tittar upp, pekar hotfullt på mig) Det här är d-i-t-t fel!

Jag: Va?

Fru: Såna som D-U! Såna som ringer och skäller och gnäller och håller på och DISKUTERAR en massa skit med kundtjänster alltid!

Jag: Hur fan är det mitt fel?

Fru: Det är såna som ni som sitter och blockerar hela linjen med ert tjafs så att såna som jag jämt får sitta och vänta i telefonkö!

Jag: Åh. Du menar så.

Fru: Ja!

(Tystnad. Fru lägger mobilen på bordet och sätter på högtalaren.)

Kvinnoröst i telefonen: Du har plats…tjugo…sex…i…kön. Tack för att du väntar.

Fru: (Tittar bedjande på telefonen, suckar uppgivet) Jag vill bara ställa en FRÅGA!!! Det kommer ta 10 sekunder!

Jag: Det kan ju inte hon veta.

Fru: (Pekar på mig) Jag lovar att det sitter någon som du och uppehåller min telefonist just nu med nåt skit om “principer”.

Jag: Principer är viktiga, faktiskt.

Fru: (Skakar på huvudet) Det borde finnas ett obligatoriskt snabbval när man ringer till alla kundtjänster. Ett för såna som du, och ett för normala människor med normala frågor.

Jag: “Tryck 1 om du tänker vara snäll och trevlig, tryck 2 om du tänker vara en obstinat jävel och hålla på”.

Fru: Exakt så.

Jag: Det hade ju onekligen underlättat lönesättningen för företagen när de anställer kundtjänstpersonal.

Fru: “Dryg snubbe-tillägg”, som OB-tillägg fast för de i personalen som måste svara på samtal från obehagliga människor.

Kvinnoröst i telefonen: Du har plats…tjugo…fem…i…kön. Tack för att du väntar.

Fru: (Bankar pannan i bordet) Jag. Har. Bara. En. Snabb. Fråga.

Jag: Det kanske borde finnas en snabblinje, som snabbkassan på Ikea? Efter 15 sekunder bryts samtalet automatiskt och har du inte hunnit ställa din fråga då får du börja om i kön.

Kvinnoröst i telefonen: Du har plats…tjugo…fem…i…kön. Tack för att du väntar,

Fru: (Masserar tinningarna) Det första de sa när jag ringde var att de gör en personlig kundundersökning just nu, och om man kunde tänka sig att bli uppringd av en av deras medarbetare efter samtalet för att berätta om hur man tyckte att deras service fungerade så skulle man trycka 1.

Jag: Du kanske kan ta upp de här förslagen då?

Kvinnoröst i telefonen: Du har plats…tjugo…fem…i…kön. Tack för att du vä…

Fru: (Fräser möjligen åt mig, möjligen åt telefonen, möjligen åt båda) DET KANSKE JAG SKA!

(Längre tystnad)

Kvinnoröst i telefonen: Du har plats…tjugo…se….

Fru: KÄFT!!!

(Tystnad)

Jag: Undrar vad för slags tillägg personen som ska ringa upp och göra den där undersökningen har .

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.