Ni kallar det impuls. Jag kallar det instinkt.
Det har varit en sån där höst då jag på olika sätt nåtts av synnerligen envis reklam för alla de här företagen som levererar matkassar direkt till dörren. Jag ska erkänna att jag ju faktiskt gillar att gå i mataffärer, eftersom det finns väldigt mycket mat där, så jag har liksom aldrig riktigt förstått grejen med att handla på nätet. (Förutom möjligen att de fattar att man ska ha peston och tapenaden, ja, ni vet). Dessutom är ju de här matkasse-till-dörren-företagen i regel mycket dyrare.
Men det har nu visat sig att de där företagens främsta säljargument angående det är att det “i slutändan ä-n-d-å blir billigare att handla mat över nätet eftersom du då undviker alla ‘oövertänkta impulsköp’ som du gör i en vanlig matbutik”.
Jag har inte riktigt förstått vad de menar med det ännu.
Men min fru säger att de menar sånt här: